Sunday, February 12, 2006

Björn som sover!?/寝ている熊!?

Igår kväll hade jag middag med T-kun och hans kompisar hos G-kun.Jag träffade en japanka tjej och en Svenska-Malta kille.G-kun bor ensam och hans hus var ganska stort och jättefint. Det fanns många modern el-apalater liksom en stor teve, flera stora högtararer, och en stor dator etc.. Interiör var också jättefina med vita möbler och blidljus lampor. Vi tjejer lagade soboro-gohan och de killar lagade ... svenska smörgås. Båda var jättegott och såg fin ut. Med fin musik, god mat, varket ljus... är jag jätteglad att vara i Sverige!Forresten lärde Svenska-Marta killen mig en japanska fras."Får inte vakna björnen som sover" from Perl Harbor.
昨晩はTくんとその仲間たちと一緒にGくんの家で夜ご飯を食べた。新たに日本人の女の子と、スウェーデンとマルタのハーフの男の子に会った。一人暮らしのGくんの家はかなり大きくて、とっても素敵でした。超大きいテレビとか(Sony)、これまた大きなスピーカー、またまた大きなパソコンなど。しか~し、やたらと機械ばかりなわけではなくて、インテリアもまたとっても素敵。イメージとしては、白い家具たちにやわらかい照明。スウェーデンではかかせないろうそくももちろんあって、は~素敵!ってため息がでます。やっぱりスウェーデンの男子は繊細で、とってもセンスがあると思われます。で、我ら日本組はそぼろご飯を作りました。彼らスウェーデン組は、サンドイッチ。。のようなものを作りました。そぼろは醤油、砂糖、しょうがでしか味付けできなくて、まー、うーんって出来栄え。しかも肉買いすぎて大量に作りすぎたし、ご飯も作りすぎて、Gくん家のお米を無駄にしました、すみません。まーとにかく、素敵な音楽、おいしいご飯、綺麗な照明。。まじスウェーデン万歳!あ、ちなみにスウェーデンとマルタハーフの男の子から教わった日本語。「寝ている熊を起こすな!」 from パールハーバー(映画)でした。笑

0 Comments:

Post a Comment

<< Home