Sunday, January 15, 2006

Bara 5 dagar kvar/残り後5日

Jag ska lämna Japan snart och jag kommer att börja ett ny kort liv i Stokholm.
Jag är så nervös. Det här besök är inte samma som det 2 år sedan.
Jag kan inte lita på någon den här gången.
Jag måste göra allting med min själv.
Om jag är inte aktiv kan jag inte lära mig så mycket.
Jag behöver verkligen ett självförtroende!!
もうすぐ日本を出発して、新たな短いストックホルムでの生活が始まる。
すごく緊張する。今回の旅は2年前の留学とは違う。
今回は誰にも頼ることができない。
すべて自分自身でやらなければならない。
行動力がなければそんなに多くは学べない。
あー、自信が本当に必要だーー!!

1 Comments:

Blogger jg said...

Your Swedish post was excellent this time, so I mostly worked on rephrasing it to sound more natural. Have a nice trip! :)

----

Snart ska jag lämna Japan, och då börjar min nya korta livsperiod i Stockholm.
Jag är så nervös. Den här resan är inte som min studieresa för 2 år sedan.
Jag kan inte förlita mig på någon annan den här gången.
Jag måste göra allting själv.
Om jag är inte aktiv så kommer jag inte kunna lära mig lika mycket.
Åh, nu måste jag verkligen tro på mig själv!!

12:38 AM  

Post a Comment

<< Home