Friday, April 21, 2006

Våren har kommit!!/春来たり!!

Våren har äntligen kommit till Sverige.
14;de April, fredag.
Det var jättejättevackert vädret.
Alla gick ut och njutade av solen.
Äter glas, skrattar, tunna kläder, solglassögon...
Det var skönt att prominera längs kusten från Slussen till Gamlastan
med min sötnos.
Jag gråtade, och skrattade.
Det är alltid underbart att träffa nya folk och
Det är alltid fruktansvärt ledsen att säga hejdå till dem.
Men jag uppskattar verkligen idagsteknologi som skickade mig till ett annat land,
och möjliggöra mig att träffa många trevliga människor från hela världen.
Våren och sommaren i Sverige är underbara!!
Det finns den stora kontrasten mellan sommar och vinter.
Tack vare lång, mörk vinter, blir sommar underbarare
Grund av kort, ljus sommar, blir vinter hemskare
Jag tycker om den här sveriges kontrasten.
Det känns Sverige passar mig.
スウェーデンにもやっとやっと春が来た。
4月17日、金曜日。
澄み渡った青い空と、柔らかい太陽と、本当に素晴らしい天気だった。
みんな外に出て、太陽をめいっぱい楽しんでいた。
アイスを食べて、笑って、春服着て、サングラスかけて。。
SlussenからGamlastanの海沿いを大好きな人と一緒に歩く。
なんて素敵な日。
いっぱい泣いてしまった。でもいっぱい笑った。
人との出会いはいつも素晴らしい。
でも人との別れはいつもつらすぎる。
それでも私は、私を異国へと運んでくれて、
これまで出会ったたくさんの素晴らしい人々に引き合わせてくれた、
現代の技術に感謝の気持ちでいっぱいです。
スウェーデンの春と夏は本当に素晴らしいのです!!
スウェーデンの夏と冬のコントラストはものすごいものがある。
長くて、暗い冬のおかげで、夏が更に素晴らしいものとなる。
短くて、明るい夏のせいで、冬が更につらいものとなる。
でも私はこのコントラストが大好き。
やっぱりスウェーデンは私に合っているようです。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home