Thursday, February 16, 2006

Casanova/カサノバ

Idag tog jag provet för nästanivå i svenska kursen.
Jag ville glöma studier för ett tag, så jag gick på bio och tittade "Casanova"
Min svenska läraren sa att det är interesant och det var jätterolig film facktist.
Det var inte den romantiska filmen utan den komedia filmen.
Huvudroll spelas av Donald Sutherland som är jättesnygg. Alla karaktärer har starka personaligheter och de konfliktes aldrig. Jag skrattade hela tiden medan jag tittade filmen.
Det var nog fåsta gången att jag skrattar så mycket med filmer.
Man måste ibland vila utan studier. Tack för Herr. T idag!
今日は次のコースに進むためのテストだったので、
勉強に一息ついて、「カサノバ」っていう映画を見に行きました。
スウェーデン語の先生が面白いと言ってたので興味があったもんで。
で、実際本当に面白かった!
主人公はDonald Sutherland。結構色んな映画に出てた気がするけど、かなりかっこいい。
登場するキャラ全部がすごく濃くて、でもどのキャラもぶつかり合わずにすごくいい味だしていた。
映画見てる間中ずっと笑ってて、多分映画でこんな笑ったのははじめてかも・・
たまには息抜きも必要です。T氏、付き合ってくれてありがとう^^

0 Comments:

Post a Comment

<< Home